Warning: include_once(/home_acifs/stowpwww/public_html/wp-content/plugins/wp-super-cache/wp-cache-phase1.php): failed to open stream: No such file or directory in /home_common/stowpwww/public_html/wp-content/advanced-cache.php on line 22

Warning: include_once(): Failed opening '/home_acifs/stowpwww/public_html/wp-content/plugins/wp-super-cache/wp-cache-phase1.php' for inclusion (include_path='.:/opt/cpanel/ea-php74/root/usr/share/pear') in /home_common/stowpwww/public_html/wp-content/advanced-cache.php on line 22

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home_common/stowpwww/public_html/wp-content/advanced-cache.php:22) in /home_common/stowpwww/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1758

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home_common/stowpwww/public_html/wp-content/advanced-cache.php:22) in /home_common/stowpwww/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1758

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home_common/stowpwww/public_html/wp-content/advanced-cache.php:22) in /home_common/stowpwww/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1758

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home_common/stowpwww/public_html/wp-content/advanced-cache.php:22) in /home_common/stowpwww/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1758

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home_common/stowpwww/public_html/wp-content/advanced-cache.php:22) in /home_common/stowpwww/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1758

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home_common/stowpwww/public_html/wp-content/advanced-cache.php:22) in /home_common/stowpwww/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1758

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home_common/stowpwww/public_html/wp-content/advanced-cache.php:22) in /home_common/stowpwww/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1758

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home_common/stowpwww/public_html/wp-content/advanced-cache.php:22) in /home_common/stowpwww/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1758
{"id":3986,"date":"2019-01-04T11:17:22","date_gmt":"2019-01-04T10:17:22","guid":{"rendered":"https:\/\/test.zspd.pl\/bedzie-2019-transporcie-drogowym\/"},"modified":"2019-01-04T11:17:22","modified_gmt":"2019-01-04T10:17:22","slug":"bedzie-2019-transporcie-drogowym","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/stowarzyszenie.szn.pl\/bedzie-2019-transporcie-drogowym\/","title":{"rendered":"Jaki b\u0119dzie 2019 rok w transporcie drogowym?"},"content":{"rendered":"

<\/p>\n

Pakiet Mobilno\u015bci wydaje si\u0119 by\u0107 najgor\u0119tszym tematem dyskusji w\u015br\u00f3d kierowc\u00f3w ci\u0119\u017car\u00f3wek i w\u0142a\u015bcicieli firm transportowych. Tymczasem nic jeszcze nie jest pewne i na wie\u015bci z Parlamentu Europejskiego trzeba b\u0119dzie chwil\u0119 poczeka\u0107. Podobnie jak w przypadku nowych pomys\u0142\u00f3w dotycz\u0105cych tachograf\u00f3w. Podczas, gdy jeden przepis nie wszed\u0142 jeszcze w \u017cycie, urz\u0119dnicy ju\u017c maj\u0105 kolejne rewolucyjne propozycje. Co wi\u0119c zmieni si\u0119 na pewno, a co mo\u017ce sta\u0107 si\u0119 nieodleg\u0142\u0105 i niepokoj\u0105c\u0105 przysz\u0142o\u015bci\u0105? Komentuj\u0105 eksperci Inelo i Og\u00f3lnopolskiego Centrum Rozliczania Kierowc\u00f3w.<\/p>\n

Pewniaki 2019:<\/strong><\/u><\/p>\n

Matusz W\u0142och, ekspert Inelo, kt\u00f3re dostarcza kierowcom i przewo\u017anikom nowoczesne rozwi\u0105zania IT zwi\u0119kszaj\u0105ce bezpiecze\u0144stwo na drodze i jako\u015b\u0107 pracy trucker\u00f3w:<\/p>\n

Pami\u0119tajmy, \u017ce od stycznia 2019 roku zaczynaj\u0105 obowi\u0105zywa\u0107 nowe sankcje wynikaj\u0105ce z ustawy dotycz\u0105cej SENT, czyli obowi\u0105zkowego przekazywania informacji o przewo\u017ceniu towar\u00f3w wra\u017cliwych. Dane lokalizacyjne nale\u017cy przesy\u0142a\u0107 na bie\u017c\u0105co, co minut\u0119. Za naruszenie tego zapisu gro\u017c\u0105 naprawd\u0119 wysokie kary. Sankcji z tego tytu\u0142u nie uniknie kierowca \u2013 mo\u017ce on zap\u0142aci\u0107 od 5 do 7,5 tysi\u0105ca PLN w przypadku niedostosowania si\u0119 do wymogu. Przedsi\u0119biorca za\u015b mo\u017ce zosta\u0107 obci\u0105\u017cony a\u017c 10 tysi\u0105cami PLN.<\/p>\n

Pewniakiem jest te\u017c tak zwany inteligentny tachograf, kt\u00f3ry obligatoryjnie b\u0119dzie montowany w nowych ci\u0119\u017car\u00f3wkach od 15 czerwca 2019 roku. Polscy przewo\u017anicy dysponuj\u0105 jedn\u0105 z najnowocze\u015bniejszych flot w Europie. Ci, kt\u00f3rzy nab\u0119d\u0105 nowe pojazdy w drugiej po\u0142owie roku, musz\u0105 liczy\u0107 si\u0119 z tym, \u017ce na ich pok\u0142adzie zamontowane b\u0119d\u0105 ju\u017c urz\u0105dzenia nowej generacji, co mo\u017ce wp\u0142yn\u0105\u0107 na wi\u0119kszy koszt pojazdu. Nowy tachograf ma s\u0142u\u017cy\u0107 nie tylko do rejestrowania czasu pracy kierowcy. Wyposa\u017cony b\u0119dzie tak\u017ce w automatyczny zapis lokalizacji przy rozpocz\u0119ciu, zako\u0144czeniu pracy oraz co trzy godziny jazdy. Inspektorzy b\u0119d\u0105 mogli r\u00f3wnie\u017c zdalnie, bez zatrzymywania pojazdu do kontroli, mie\u0107 wgl\u0105d w dane, kt\u00f3re mog\u0105 sugerowa\u0107 manipulacje. S\u0142u\u017cby kontrolne zatrzymaj\u0105 wi\u0119c konkretne, podejrzane ci\u0119\u017car\u00f3wki. Takie dzia\u0142anie usprawni prac\u0119\u00a0 kontroler\u00f3w i poprawi efektywno\u015b\u0107 wykrywania nielegalnych praktyk oraz zdecydowanie podniesie bezpiecze\u0144stwo na drodze.<\/p>\n

Mariusz Skurzy\u0144ski, ekspert Og\u00f3lnopolskiego Centrum Rozliczania Kierowc\u00f3w w zakresie PIP:<\/p>\n

Od nowego roku w wielu krajach UE wzros\u0142a kwota p\u0142acy minimalnej. W Polsce wynagrodzenie to zwi\u0119kszy\u0142o si\u0119 o 150 PLN brutto. To istotne, gdy\u017c p\u0142ac\u0119 minimaln\u0105 na umowie posiada wi\u0119kszo\u015b\u0107 pracuj\u0105cych za k\u00f3\u0142kiem, reszt\u0105 wyp\u0142aty s\u0105 dodatki z tytu\u0142u na przyk\u0142ad wyr\u00f3wnania za prac\u0119 w innych krajach lub zwrot koszt\u00f3w podr\u00f3\u017cy s\u0142u\u017cbowej, w tym diety czy rycza\u0142ty za nocleg. Zmienia si\u0119 te\u017c prawo pracy w zakresie przekazywania pensji \u2013 w pierwszej kolejno\u015bci b\u0119dzie ona przelewana na konto, chyba \u017ce pracownik z\u0142o\u017cy wniosek o otrzymywanie zarobionych pieni\u0119dzy do r\u0105k w\u0142asnych. Wa\u017cn\u0105 informacj\u0105 dla kierowc\u00f3w jest r\u00f3wnie\u017c fakt, \u017ce od stycznia nale\u017cno\u015bci z tytu\u0142u podr\u00f3\u017cy s\u0142u\u017cbowych mog\u0105 podlega\u0107 potr\u0105ceniom alimentacyjnym.<\/p>\n

O tym si\u0119 m\u00f3wi:<\/strong><\/u><\/p>\n

\u0141ukasz W\u0142och, g\u0142\u00f3wny ekspert Og\u00f3lnopolskiego Centrum Rozliczania Kierowc\u00f3w:<\/p>\n

Polskich przewo\u017anik\u00f3w najbardziej interesuj\u0105 obecnie dalsze prace Parlamentu Europejskiego nad tak zwanym Pakietem Mobilno\u015bci. W przypadku ko\u0144cowego przyj\u0119cia nowych regulacji w obecnym kszta\u0142cie, czyli tzw. podej\u015bcia og\u00f3lnego Rady Unii Europejskiej, w 2019 roku mog\u0105 ruszy\u0107 intensywne kontrole p\u0142acy minimalnej. Obecnie na poziomie europejskim s\u0105 w\u0105tpliwo\u015bci, w jaki spos\u00f3b oraz w przypadku jakich rodzaj\u00f3w transportu, s\u0142u\u017cby, kt\u00f3re kontroluj\u0105 ten zakres wynagrodzenia kierowc\u00f3w wedle obowi\u0105zuj\u0105cej dyrektywy, maj\u0105 prawo nak\u0142ada\u0107 kary na przedsi\u0119biorc\u00f3w. Pakiet Mobilno\u015bci ma jednoznacznie rozwi\u0105za\u0107 ten problem. Wprawdzie kraje UE b\u0119d\u0105 mia\u0142y rok lub dwa na oswojenie si\u0119 i wdro\u017cenie przepis\u00f3w w \u017cycie, jednak nale\u017cy podkre\u015bli\u0107, \u017ce Francja i Niemcy ju\u017c teraz s\u0105 w pe\u0142ni przygotowane do egzekwowania nowych norm.<\/p>\n

Realn\u0105 zmian\u0105 zaproponowan\u0105 przez Rad\u0119 UE s\u0105 nowe, zaostrzone zasady kabota\u017cu, czyli rodzaj przewozu towar\u00f3w, kt\u00f3rego polskie firmy transportowe wykonuj\u0105 bardzo du\u017co na terenie UE. Je\u015bli Pakiet zostanie przyj\u0119ty w obecnym brzmieniu, to przewo\u017anik b\u0119dzie m\u00f3g\u0142 nadal wykona\u0107 trzy kabota\u017ce w ci\u0105gu siedmiu dni, ale po nich nast\u0105pi pi\u0119ciodniowy zakaz wykonywania takich przejazd\u00f3w na terenie tego samego kraju. Przestrzeganie nowych zasad b\u0119dzie podlega\u0142o znacznie bardziej restrykcyjnej kontroli, gdy\u017c inteligentne tachografy u\u0142atwi\u0105 s\u0142u\u017cbom sczytywanie danych wskazuj\u0105cych orientacyjny czas przekraczania granic. Dodatkowo zmieni\u0105 si\u0119 normy odpoczynk\u00f3w tygodniowych, tj. przewo\u017anik b\u0119dzie musia\u0142 organizowa\u0107 prac\u0119 kierowcy w taki spos\u00f3b, by ten m\u00f3g\u0142 wr\u00f3ci\u0107 do domu przynajmniej raz na cztery tygodnie lub, je\u015bli pracownik zdecyduje si\u0119 na dwa skr\u00f3cone odpoczynki tygodniowe (co najmniej 24 godziny), b\u0119dzie zobligowany wr\u00f3ci\u0107 do domu po trzech tygodniach. Pami\u0119tajmy jednak, aby zapewni\u0107 odpowiednie warunki pracy dla kierowcy. Regularny tygodniowy odpoczynek (co najmniej 45 godzin) ju\u017c praktycznie w ka\u017cdym kraju UE musi by\u0107 sp\u0119dzony poza kabin\u0105 tira. To wa\u017cna norma prawna, kt\u00f3ra ostatnio szczeg\u00f3lnie skrupulatnie przestrzegana jest przez s\u0142u\u017cby kontrolne. Funkcjonariusze maj\u0105 prawo sprawdzi\u0107 odbieranie przerw i odpoczynk\u00f3w na 28 dni wstecz, a rozwa\u017cana jest te\u017c propozycja, kt\u00f3ra mia\u0142aby wyd\u0142u\u017cy\u0107 ten czas do 56 dni.<\/p>\n

Europejscy przewo\u017anicy czekaj\u0105 r\u00f3wnie\u017c na kolejne wi\u0105\u017c\u0105ce informacje dotycz\u0105ce porozumienia na linii Unia i Wielka Brytania. Brexit mo\u017ce wprowadzi\u0107 spory chaos na rynku transportowym, m.in. bardzo d\u0142ugie kolejki na granicy, zwi\u0119kszenie wymog\u00f3w formalnych, wzrost cen towar\u00f3w. Tym samym zmniejszy si\u0119 liczba zlece\u0144 przewozowych z i do kraj\u00f3w Zjednoczonego Kr\u00f3lestwa. Temat ten, jak i Pakiet Mobilno\u015bci to najwi\u0119ksze niewiadome 2019 roku, kt\u00f3re nale\u017cy uwa\u017cnie \u015bledzi\u0107.<\/p>\n

Matusz W\u0142och, ekspert ds. rozwoju i szkole\u0144 Inelo:<\/p>\n

Egzekwowanie przestrzegania wszelkich dyrektyw unijnych b\u0119dzie w przysz\u0142o\u015bci jeszcze prostsze. Dzi\u0119ki kolejnej edycji tachograf\u00f3w nowej generacji zapisy poka\u017c\u0105 dok\u0142adnie, nie tylko kiedy, ale te\u017c gdzie kierowca wykonywa\u0142 prac\u0119 oraz przekracza\u0142 granice pa\u0144stw. Ponadto jest ju\u017c projekt powi\u0119kszenia rejestru przewo\u017anik\u00f3w i narusze\u0144 (KREPTD) o nowe obszary, to znaczy na przyk\u0142ad o numery rejestracyjne pojazd\u00f3w oraz dodatkowe powi\u0105zania z rejestrami w innych krajach. To g\u0142\u00f3wna zmiana w przyj\u0119tym przez Rad\u0119 Ministr\u00f3w projekcie nowelizacji ustawy o transporcie drogowym. W praktyce mo\u017ce wp\u0142yn\u0105\u0107 na skuteczno\u015b\u0107 zawieszania wypis\u00f3w z licencji oraz utrat\u0119 dobrej reputacji (w przypadku wielokrotnego pope\u0142niania bardzo powa\u017cnych narusze\u0144). Dla przypomnienia \u2013 dwa BPN \u015brednio na kierowc\u0119 w ostatnim roku mog\u0105 skutkowa\u0107 zawieszeniem nawet 20% wypis\u00f3w z licencji na trzy miesi\u0105ce (w zale\u017cno\u015bci od ilo\u015bci pojazd\u00f3w), a trzy skutkuj\u0105 wszcz\u0119ciem procedury oceniaj\u0105cej, czy przewo\u017anik dalej mo\u017ce wykonywa\u0107 transport. Pocz\u0105tkowo modyfikacja by\u0142a zaplanowana na 30 stycznia 2019 roku, jednak w Sejmie nadal trwaj\u0105 prace nad ustaw\u0105. Ze wzgl\u0119du na konieczno\u015b\u0107 dostosowania systemu informatycznego ma wej\u015b\u0107 ona w \u017cycie po up\u0142ywie trzech miesi\u0119cy od dnia og\u0142oszenia.<\/p>\n

\u017ar\u00f3d\u0142o: www.gospodarkamorska.pl<\/a><\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"closed","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"site-sidebar-layout":"default","site-content-layout":"default","ast-global-header-display":"","ast-main-header-display":"","ast-hfb-above-header-display":"","ast-hfb-below-header-display":"","ast-hfb-mobile-header-display":"","site-post-title":"","ast-breadcrumbs-content":"","ast-featured-img":"","footer-sml-layout":"","theme-transparent-header-meta":"","adv-header-id-meta":"","stick-header-meta":"","header-above-stick-meta":"","header-main-stick-meta":"","header-below-stick-meta":""},"categories":[10],"tags":[],"jetpack_featured_media_url":"","yoast_head":"\nJaki b\u0119dzie 2019 rok w transporcie drogowym? - Zachodniopomorskie Stowarzyszenie Przewo\u017anik\u00f3w Drogowych<\/title>\n<link rel=\"canonical\" href=\"https:\/\/stowarzyszenie.szn.pl\/bedzie-2019-transporcie-drogowym\/\" \/>\n<meta property=\"og:locale\" content=\"pl_PL\" \/>\n<meta property=\"og:type\" content=\"article\" \/>\n<meta property=\"og:title\" content=\"Jaki b\u0119dzie 2019 rok w transporcie drogowym? - Zachodniopomorskie Stowarzyszenie Przewo\u017anik\u00f3w Drogowych\" \/>\n<meta property=\"og:url\" content=\"https:\/\/stowarzyszenie.szn.pl\/bedzie-2019-transporcie-drogowym\/\" \/>\n<meta property=\"og:site_name\" content=\"Zachodniopomorskie Stowarzyszenie Przewo\u017anik\u00f3w Drogowych\" \/>\n<meta property=\"article:publisher\" content=\"https:\/\/www.facebook.com\/zspd1993\/\" \/>\n<meta property=\"article:published_time\" content=\"2019-01-04T10:17:22+00:00\" \/>\n<meta name=\"twitter:card\" content=\"summary_large_image\" \/>\n<meta name=\"twitter:label1\" content=\"Szacowany czas czytania\">\n\t<meta name=\"twitter:data1\" content=\"6 minut\">\n<script type=\"application\/ld+json\" class=\"yoast-schema-graph\">{\"@context\":\"https:\/\/schema.org\",\"@graph\":[{\"@type\":\"Organization\",\"@id\":\"https:\/\/stowarzyszenie.szn.pl\/#organization\",\"name\":\"ZACHODNIOPOMORSKIE STOWARZYSZENIE PRZEWO\\u0179NIK\\u00d3W DROGOWYCH\",\"url\":\"https:\/\/stowarzyszenie.szn.pl\/\",\"sameAs\":[\"https:\/\/www.facebook.com\/zspd1993\/\"],\"logo\":{\"@type\":\"ImageObject\",\"@id\":\"https:\/\/stowarzyszenie.szn.pl\/#logo\",\"inLanguage\":\"pl-PL\",\"url\":\"https:\/\/stowarzyszenie.szn.pl\/wp-content\/uploads\/2020\/10\/Z-S-P-D-1-2.png\",\"width\":225,\"height\":229,\"caption\":\"ZACHODNIOPOMORSKIE STOWARZYSZENIE PRZEWO\\u0179NIK\\u00d3W DROGOWYCH\"},\"image\":{\"@id\":\"https:\/\/stowarzyszenie.szn.pl\/#logo\"}},{\"@type\":\"WebSite\",\"@id\":\"https:\/\/stowarzyszenie.szn.pl\/#website\",\"url\":\"https:\/\/stowarzyszenie.szn.pl\/\",\"name\":\"Zachodniopomorskie Stowarzyszenie Przewo\\u017anik\\u00f3w Drogowych\",\"description\":\"Szkolenia, kursy, ubezpieczenia, licencje transportowe.\",\"publisher\":{\"@id\":\"https:\/\/stowarzyszenie.szn.pl\/#organization\"},\"potentialAction\":[{\"@type\":\"SearchAction\",\"target\":\"https:\/\/stowarzyszenie.szn.pl\/?s={search_term_string}\",\"query-input\":\"required name=search_term_string\"}],\"inLanguage\":\"pl-PL\"},{\"@type\":\"WebPage\",\"@id\":\"https:\/\/stowarzyszenie.szn.pl\/bedzie-2019-transporcie-drogowym\/#webpage\",\"url\":\"https:\/\/stowarzyszenie.szn.pl\/bedzie-2019-transporcie-drogowym\/\",\"name\":\"Jaki b\\u0119dzie 2019 rok w transporcie drogowym? - Zachodniopomorskie Stowarzyszenie Przewo\\u017anik\\u00f3w Drogowych\",\"isPartOf\":{\"@id\":\"https:\/\/stowarzyszenie.szn.pl\/#website\"},\"datePublished\":\"2019-01-04T10:17:22+00:00\",\"dateModified\":\"2019-01-04T10:17:22+00:00\",\"breadcrumb\":{\"@id\":\"https:\/\/stowarzyszenie.szn.pl\/bedzie-2019-transporcie-drogowym\/#breadcrumb\"},\"inLanguage\":\"pl-PL\",\"potentialAction\":[{\"@type\":\"ReadAction\",\"target\":[\"https:\/\/stowarzyszenie.szn.pl\/bedzie-2019-transporcie-drogowym\/\"]}]},{\"@type\":\"BreadcrumbList\",\"@id\":\"https:\/\/stowarzyszenie.szn.pl\/bedzie-2019-transporcie-drogowym\/#breadcrumb\",\"itemListElement\":[{\"@type\":\"ListItem\",\"position\":1,\"item\":{\"@type\":\"WebPage\",\"@id\":\"https:\/\/stowarzyszenie.szn.pl\/\",\"url\":\"https:\/\/stowarzyszenie.szn.pl\/\",\"name\":\"Strona g\\u0142\\u00f3wna\"}},{\"@type\":\"ListItem\",\"position\":2,\"item\":{\"@type\":\"WebPage\",\"@id\":\"https:\/\/stowarzyszenie.szn.pl\/bedzie-2019-transporcie-drogowym\/\",\"url\":\"https:\/\/stowarzyszenie.szn.pl\/bedzie-2019-transporcie-drogowym\/\",\"name\":\"Jaki b\\u0119dzie 2019 rok w transporcie drogowym?\"}}]},{\"@type\":\"Article\",\"@id\":\"https:\/\/stowarzyszenie.szn.pl\/bedzie-2019-transporcie-drogowym\/#article\",\"isPartOf\":{\"@id\":\"https:\/\/stowarzyszenie.szn.pl\/bedzie-2019-transporcie-drogowym\/#webpage\"},\"author\":{\"@id\":\"https:\/\/stowarzyszenie.szn.pl\/#\/schema\/person\/3fec0fd22cbf034397db62db575a21f2\"},\"headline\":\"Jaki b\\u0119dzie 2019 rok w transporcie drogowym?\",\"datePublished\":\"2019-01-04T10:17:22+00:00\",\"dateModified\":\"2019-01-04T10:17:22+00:00\",\"mainEntityOfPage\":{\"@id\":\"https:\/\/stowarzyszenie.szn.pl\/bedzie-2019-transporcie-drogowym\/#webpage\"},\"publisher\":{\"@id\":\"https:\/\/stowarzyszenie.szn.pl\/#organization\"},\"articleSection\":\"Aktualno\\u015bci\",\"inLanguage\":\"pl-PL\"},{\"@type\":\"Person\",\"@id\":\"https:\/\/stowarzyszenie.szn.pl\/#\/schema\/person\/3fec0fd22cbf034397db62db575a21f2\",\"name\":\"zspd\",\"image\":{\"@type\":\"ImageObject\",\"@id\":\"https:\/\/stowarzyszenie.szn.pl\/#personlogo\",\"inLanguage\":\"pl-PL\",\"url\":\"https:\/\/secure.gravatar.com\/avatar\/a0c4051ae09acb7c0fa96a6686e657f3?s=96&d=mm&r=g\",\"caption\":\"zspd\"}},{\"@type\":\"Event\",\"name\":\"Kurs CPC\",\"description\":\"\",\"url\":\"https:\/\/stowarzyszenie.szn.pl\/event\/kurs-cpc\/\",\"eventAttendanceMode\":\"https:\/\/schema.org\/OfflineEventAttendanceMode\",\"startDate\":\"2021-03-06T09:00:00+01:00\",\"endDate\":\"2021-03-06T17:00:00+01:00\",\"@id\":\"https:\/\/stowarzyszenie.szn.pl\/event\/kurs-cpc\/#event\"},{\"@type\":\"Event\",\"name\":\"Kurs CPC\",\"description\":\"\",\"url\":\"https:\/\/stowarzyszenie.szn.pl\/event\/kurs-cpc-2\/\",\"eventAttendanceMode\":\"https:\/\/schema.org\/OfflineEventAttendanceMode\",\"startDate\":\"2021-03-13T08:00:00+01:00\",\"endDate\":\"2021-03-13T17:00:00+01:00\",\"@id\":\"https:\/\/stowarzyszenie.szn.pl\/event\/kurs-cpc-2\/#event\"},{\"@type\":\"Event\",\"name\":\"Kurs CPC\",\"description\":\"\",\"url\":\"https:\/\/stowarzyszenie.szn.pl\/event\/kurs-cpc-3\/\",\"eventAttendanceMode\":\"https:\/\/schema.org\/OfflineEventAttendanceMode\",\"startDate\":\"2021-03-14T09:00:00+01:00\",\"endDate\":\"2021-03-14T17:00:00+01:00\",\"@id\":\"https:\/\/stowarzyszenie.szn.pl\/event\/kurs-cpc-3\/#event\"},{\"@type\":\"Event\",\"name\":\"Kurs CPC\",\"description\":\"\",\"url\":\"https:\/\/stowarzyszenie.szn.pl\/event\/kurs-cpc-4\/\",\"eventAttendanceMode\":\"https:\/\/schema.org\/OfflineEventAttendanceMode\",\"startDate\":\"2021-03-20T09:00:00+01:00\",\"endDate\":\"2021-03-20T17:00:00+01:00\",\"@id\":\"https:\/\/stowarzyszenie.szn.pl\/event\/kurs-cpc-4\/#event\"},{\"@type\":\"Event\",\"name\":\"Kurs CPC\",\"description\":\"\",\"url\":\"https:\/\/stowarzyszenie.szn.pl\/event\/kurs-cpc-5\/\",\"eventAttendanceMode\":\"https:\/\/schema.org\/OfflineEventAttendanceMode\",\"startDate\":\"2021-10-16T09:00:00+02:00\",\"endDate\":\"2021-10-30T17:00:00+02:00\",\"@id\":\"https:\/\/stowarzyszenie.szn.pl\/event\/kurs-cpc-5\/#event\"}]}<\/script>\n<!-- \/ Yoast SEO Premium plugin. -->","_links":{"self":[{"href":"https:\/\/stowarzyszenie.szn.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3986"}],"collection":[{"href":"https:\/\/stowarzyszenie.szn.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/stowarzyszenie.szn.pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/stowarzyszenie.szn.pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/stowarzyszenie.szn.pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3986"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/stowarzyszenie.szn.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3986\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/stowarzyszenie.szn.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3986"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/stowarzyszenie.szn.pl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3986"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/stowarzyszenie.szn.pl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3986"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}