Warning: include_once(/home_acifs/stowpwww/public_html/wp-content/plugins/wp-super-cache/wp-cache-phase1.php): failed to open stream: No such file or directory in /home_common/stowpwww/public_html/wp-content/advanced-cache.php on line 22

Warning: include_once(): Failed opening '/home_acifs/stowpwww/public_html/wp-content/plugins/wp-super-cache/wp-cache-phase1.php' for inclusion (include_path='.:/opt/cpanel/ea-php74/root/usr/share/pear') in /home_common/stowpwww/public_html/wp-content/advanced-cache.php on line 22

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home_common/stowpwww/public_html/wp-content/advanced-cache.php:22) in /home_common/stowpwww/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1758

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home_common/stowpwww/public_html/wp-content/advanced-cache.php:22) in /home_common/stowpwww/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1758

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home_common/stowpwww/public_html/wp-content/advanced-cache.php:22) in /home_common/stowpwww/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1758

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home_common/stowpwww/public_html/wp-content/advanced-cache.php:22) in /home_common/stowpwww/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1758

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home_common/stowpwww/public_html/wp-content/advanced-cache.php:22) in /home_common/stowpwww/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1758

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home_common/stowpwww/public_html/wp-content/advanced-cache.php:22) in /home_common/stowpwww/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1758

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home_common/stowpwww/public_html/wp-content/advanced-cache.php:22) in /home_common/stowpwww/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1758

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home_common/stowpwww/public_html/wp-content/advanced-cache.php:22) in /home_common/stowpwww/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1758
{"id":4816,"date":"2020-07-08T15:19:16","date_gmt":"2020-07-08T13:19:16","guid":{"rendered":"https:\/\/test.zspd.pl\/?p=4816"},"modified":"2020-10-15T15:19:45","modified_gmt":"2020-10-15T13:19:45","slug":"pakiet-mobilnosci-przyjety","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/stowarzyszenie.szn.pl\/pakiet-mobilnosci-przyjety\/","title":{"rendered":"Pakiet Mobilno\u015bci przyj\u0119ty"},"content":{"rendered":"\t\t
\n\t\t\t\t\t\t
\n\t\t\t\t
\n\t\t\t\t\t\t\t\t\t
\n\t\t\t\t\t\t
\n\t\t\t\t\t\t\t
\n\t\t\t\t\t
\n\t\t\t
\n\t\t\t\t\t\t\t
\n\t\t\t\t\t\t
\n\t\t\t\t
\n\t\t\t\t\t\t\t\t
\n\t\t\t\t
Po kilku latach prac legislacyjnych znamy w ko\u0144cu ostateczny kszta\u0142t Pakietu Mobilno\u015bci. Najszybciej, bo ju\u017c we wrze\u015bniu 2020 r. zaczn\u0105 obowi\u0105zywa\u0107 nowe przepisy dotycz\u0105ce czasu jazdy i odpoczynk\u00f3w. Przewo\u017anicy b\u0119d\u0105 mieli 18 miesi\u0119cy, aby przygotowa\u0107 si\u0119 do nowych zasad dotycz\u0105cych delegowania kierowc\u00f3w, dost\u0119pu do rynku oraz zawodu przewo\u017anika drogowego. Przepisy te zaczn\u0105 obowi\u0105zywa\u0107 w marcu 2022 roku.<\/span><\/strong><\/h6>


Parlament Europejski w g\u0142osowaniu plenarnym przyj\u0105\u0142 Pakiet Mobilno\u015bci w wersji wypracowanej w trilogach pomi\u0119dzy europarlamentarzystami, krajami UE oraz Komisj\u0105 Europejsk\u0105.<\/span>

W \u015brod\u0119 8 lipca europarlamentarzy\u015bci nie poparli wniosk\u00f3w o ca\u0142kowite odrzucenie Pakietu Mobilno\u015bci. Wniosek o odrzucenie lex specailis otrzyma\u0142 218 g\u0142os\u00f3w \u201eza\u201d i 469 \u201eprzeciw\u201d. 524 europos\u0142\u00f3w zag\u0142osowa\u0142o przeciwko wnioskowi o odrzucenie nowych zasad czasu jazdy i odpoczynk\u00f3w, a 162 go popar\u0142o. W przypadku zasad reguluj\u0105cych dost\u0119p do rynku i zawodu przewo\u017anika drogowego za wnioskiem o jego odrzucenie opowiedzia\u0142o si\u0119 174 europos\u0142\u00f3w, a 513 by\u0142o przeciw.\u00a0<\/span>

W czwartek 9 lipca og\u0142oszono wyniki g\u0142osowania nad poszczeg\u00f3lnymi poprawkami. \u017badna ze z\u0142o\u017conych poprawek, m.in. przez polskich pos\u0142\u00f3w, nie osi\u0105gn\u0119\u0142a wymaganej wi\u0119kszo\u015bci g\u0142os\u00f3w. Niniejszym Pakiet zosta\u0142 zaakceptowany przez wsp\u00f3\u0142legislator\u00f3w.\u00a0<\/span>

Akty prawne zostan\u0105 opublikowane w Dzienniku Urz\u0119dowym UE w sierpniu br. Wejd\u0105 w \u017cycie po 20 dniach, czyli we wrze\u015bniu br.\u00a0<\/span><\/p>

Pakiet\u00a0 Mobilno\u015bci I zawiera zmiany do nast\u0119puj\u0105cych akt\u00f3w prawnych:<\/strong><\/h6>


1. Rozporz\u0105dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady zmieniaj\u0105cego rozporz\u0105dzenia (WE) nr 1071\/2009, (WE) nr 1072\/2009 i (UE) nr 1024\/2012 w celu dostosowania ich do zmian w transporcie drogowym.

2. Rozporz\u0105dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady zmieniaj\u0105cego rozporz\u0105dzenie (WE) nr 561\/2006 w odniesieniu do minimalnych wymog\u00f3w dotycz\u0105cych maksymalnego dziennego i tygodniowego czasu prowadzenia pojazdu, minimalnych przerw oraz dziennego i tygodniowego czasu odpoczynku oraz rozporz\u0105dzenie (UE) nr 165\/2014 w odniesieniu do okre\u015blania po\u0142o\u017cenia za pomoc\u0105 tachograf\u00f3w.

3. Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady zmieniaj\u0105cej dyrektyw\u0119 2006\/22\/WE w odniesieniu do wymog\u00f3w w zakresie egzekwowania prawa oraz ustanawiaj\u0105ca szczeg\u00f3\u0142owe zasady w odniesieniu do dyrektywy 96\/71\/WE i dyrektywy 2014\/67\/UE dotycz\u0105ce delegowania kierowc\u00f3w w\u00a0 sektorze transportu drogowego.<\/p>

3. Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady zmieniaj\u0105cej dyrektyw\u0119 2006\/22\/WE w odniesieniu do wymog\u00f3w w zakresie egzekwowania prawa oraz ustanawiaj\u0105ca szczeg\u00f3\u0142owe zasady w odniesieniu do dyrektywy 96\/71\/WE i dyrektywy 2014\/67\/UE dotycz\u0105ce delegowania kierowc\u00f3w w\u00a0 sektorze transportu drogowego.

Pobierz informator praktyczny ZMPD<\/a>

\u00a0<\/div><\/div><\/div>

<\/a><\/p>

<\/div><\/div><\/div>
Rozporz\u0105dzenie (WE) 561\/2006<\/strong><\/h5>
[ 20 sierpnia 2020 r. ]<\/strong><\/h5>
Odpoczynki tygodniowe<\/u>
Wprowadza si\u0119 mo\u017cliwo\u015b\u0107 odbioru dw\u00f3ch skr\u00f3conych odpoczynk\u00f3w tygodniowych (24 godz.) z rz\u0119du, dla kierowc\u00f3w wykonuj\u0105cych transport mi\u0119dzynarodowy.

Rekompensata za skr\u00f3cone odpoczynki tygodniowe: